Google Plus Hakkında SEO Efsaneleri

Kimileri eskiden işe yarayan ancak uzun seneler önce Google tarafından üstü çizilen taktikler kimileriyse en başından bu yana Beyaz Şapka kategorisinin dışında kabul edilenler olsun, sosyal ortamlarından forumlara hemen her ortamda Google Plus efsanelerinden bahsediliyor.

Google Plus Hesabının Doğrulanması

En yaygın efsanelerden biri olan Google Plus hesabının doğrulanması durumunda sıralamalarda büyük avantaj sağlanacağı, tamamen bir şehir efsanesi. Genellikle işletme sahipleri hesaplarının doğrulanmasının ardından ilgili bölümlere daha fazla bilgi girdiğinden ve G+ sayfasında işletmesiyle alakalı linkleri paylaştığından, doğrulamanın ardından SEO açısından büyük bir fark oluştuğu zannediliyor. Oysa ki, zaten gerekli tüm kısımların doldurulması halinde sadece hesabın doğrulanmasıyla sıralamalarda hiçbir değişiklik olmayacaktır.

Google Plus Üzerinden Paylaşım Yapmak

Google Plus her ne kadar sosyal bir mecra olduğu için SEO çalışmalarından bağımsız düşünülemese de, sadece adında Google ibaresinin olmasından ötürü sıralamalarda yükselmek için muhakkak G+ paylaşımları yapılması gerekmez. Bu efsane Google yeni sosyal ağını duyurduktan kısa süre sonra forum ve bloglarda konuşulmaya başlandı ve bugün hala sadece sıralamalarda yükselmek için Google Plus üzerinden durmaksızın paylaşım yapanlar var. İşletmenizin ismini özel olarak aramadığı sürece herhangi bir kullanıcının, paylaşımınızı görmesinin imkânsız olduğu yüzeysel ve bazen de komik paylaşımlar yaparak arama sonuçlarında yükselemezsiniz. Google artık G+ hesaplarını bir Google Plus “Sayfası” olarak bile isimlendirmiyor, ağınızdaki aktifliğinizin özellikle yerel sıralamalarda etkisi olmayacağını söylüyor. Aksini düşünenler her zaman için Google Partners destek hattını arayarak, bunu bizzat Google çalışanlarına sorarak doğrulayabilir.

Çalışma Ağı

Google Plus hesabınız üzerinden dev ölçekli bir çalışma alanı seçmenizin, sıralamalarda daha üst sıralarda yer almanıza yardımcı olacağı da G+ hakkında uydurulan meşhur şehir efsaneleri arasında. Değil tüm Türkiye, çalışma ağınızı Avrupa Kıtasının tamamını kapsayacak şekilde belirtseniz dahi bu durum Google algoritmasının, sitenize daha üst sıralarda yer vermesini sağlamayacaktır…

29 Nisan 2016 tarihinde Genel içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin. Yorum yapın.

Yorum bırakın